پرداخت دستی عوارض پروانه ساختمانی برقرار است / کاهش حدود ۹۰ درصدی مشکلات اصنو
به گزارش محمد کریمی://رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ادامه فعالیتها برای اینکه تمام خدمات شهروندان بهویژه صدور پروانه ساختمانی مکانیزه و هوشمند شود، گفت: بر اساس برنامه قبلی، همکاران حوزه شهرسازی و اداره درآمد شهرداری، تصمیم گرفتند تا پرداخت عوارض پروانه، بهصورت برخط (آنلاین) انجام شود.
به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، احمدرضا مصور با اشاره به ادامه فعالیتها برای اینکه تمام خدمات شهروندان بهویژه صدور پروانه ساختمانی مکانیزه و هوشمند شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه قبلی، همکاران حوزه شهرسازی و اداره درآمد شهرداری، تصمیم گرفتند تا پرداخت عوارض پروانه، بهصورت برخط (آنلاین) انجام شود.
وی با بیان اینکه این امکان فراهم شده است تا مانند سایر سامانهها، پرداخت بهصورت برخط و مستقیم انجام شود، میافزاید: همچون تمام سامانهها، این بخش سامانه اصنو نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشد، اما تا زمانی که مطمئن شویم اشکالات بهصورت کامل رفع شده و مبالغ در حسابهای مربوط به شهرداری برای شهروندان نشسته است، انجام مراحل پرداخت بهصورت دستی نیز انجام میشود تا در صورت لزوم شهروند با دریافت فیش، آن را در بانک پرداخت کند.
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان میکند: شهروند پس از پرداخت باید مطمئن شود که بانک هزینه را به حساب شهرداری منتقل کرده و این مبلغ در پرونده ساختمان ثبت شده است، لذا این فرایند اشکالات فنی دارد که در حال تلاش برای رفع آن هستیم.
وی با بیان اینکه علت تاکید بر پرداخت برخط، تحقق شعار «در خانه پروانه بگیرید» است، میگوید: باید گام به گام به نقطهای برسیم که تمام اجزای این شعار را محقق کنیم که یکی از مهمترین بحثها، پرداخت برخط است.
مصور تصریح میکند: اصل موضوع «صدور الکترونیک پروانه ساختمانی» و سامانه اصنو، اجرا و آغاز کار بود که در حال حاضر همکاران معاونت شهرسازی، اداره درآمد، مناطق پانزدهگانه، عمده مشکل را رفع کردند؛ با اجرای سیستم، زمانی مشکلات به حدود ۱۰۰ مورد میرسید که در حال حاضر به حدود ۱۰ مورد رسیده است.
وی با بیان اینکه مشکلات سامانه اصنو، بهگونهای نیست که مانع کار شود و بهصورت مستمر از سوی کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات و عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر در حال رصد و پیگیری است تا هرچه سریعتر رفع شود، میگوید: بسیار امیدوار هستیم تا شمول خدمات شهرداری را به شهروندان در سیستمهای مکانیزه هوشمند وارد کنیم و حضور شهروند در شهرداری را تا حد امکان کاهش دهیم که این موارد نیازمند آموزشها، همکاری شهروندان و امکانات و زیرساختهای لازم است.
رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان میکند: بهعنوان مثال اگر قرار است شهروند نقشههای خود را از طریق اینترنت بارگذاری کند، اینترنت قابل اتکا نیاز دارد و اگر به هر دلیلی به اشکالی برخورد کنیم و شهروند نتواند آن خدمات را دریافت کند، اشکال از شهروند و شهرداری نیست، بلکه زیرساختها مشکل دارد.
وی اضافه میکند: تاکنون روند خوبی را طی کردیم و امیدواریم تا پایان دوره ششم خدمات شهرداری را در قالب سیستمهای مکانیزه و هوشمند به شهروندان ارائه کنیم.